loading...
اندروید
امیر بازدید : 158 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)
نوش‌آبادی گفت: هرگونه تفاهم‌نامه‌ برای برگزاری کنسرت‌ها و پذیرفتن شروط مسئولان دستگاه قضایی و انتظامی را تکذیب می‌کنم.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی و دومین نشست خبری سخنگوی وزارت ارشاد صبح امروز برگزار شد. 

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، نوش آبادی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر شایعات مطرح شده در خصوص امضای تفاهم‌نامه موسیقی گفت: هرگونه تفاهم‌نامه‌ای برای برگزاری کنسرت ها و پذیرفتن شروط مسئولان دستگاه قضایی و انتظامی را تکذیب می کنم. البته نپذیرفتن برخی شروط به معنای عمل نکردن به قوانین نیست. بنا بر قانون ما برای اجرای کنسرت های موسیقی نیازمند همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضائی هستیم. بر انجام و برگزاری کنسرتهای موسیقی نظارت داریم و سعی می‌کنیم برنامه های صحنه ای و کنسرت‌های موسیقی بدون هیچ گونه مشکلی انجام شود.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران، در خصوص اهانت‌ به رئیس جمهور در برخی نشریات گفت: گاهی تهمت و افترا از جنبه شخصی فراتر می رود و جنبه حقوقی و قانونی پیدا می‌کند که جرم محسوب می‌شود. ما نباید فضای کشور را برای اهانت، تهمت و افترا باز بگذاریم. معاون حقوقی رئیس جمهور نیز اعلام کرده، اگر این توهین و افتراها نسبت به رییس جمهور ادامه یابد، اقامه دعوی خواهیم کرد. طبق قانون اساسی پس از رهبر انقلاب، رئیس جمهور عالی ترین مقام کشور است. این توهین‌ها تعرض به حقوق شخص نیست؛ بلکه تعرض به حقوق اجتماعی است. قوه قضائیه باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و برخورد قانونی کند. 

نوش آبادی در ادامه در خصوص حضور برخی بازیگران در شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: بسیاری از کسانی که بی محابا به برخی شبکه‌ها پیوستند، اخیرا عزم برگشت کرده‌اند و پشیمان شدند. این افراد هیچ منفعتی از حضور در این شبکه‌ها نبردند جز اینکه خودشان را بدنام کردند. به هر حال صحنه برای کسانی که نادم هستند باز است و به زودی خبرهایی در این خصوص خواهید شنید.

سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به اهمیت صنعت چاپ و نشر در کشور گفت: هر میزان به صنعت چاپ و نشر توجه شود و ارزش قائل شویم، در مسیر توسعه صنعت کشور قدم برداشته ایم. صنعت چاپ ما فرسوده شده و نیازمند سرمایه گذاری مناسب است. شخص وزیر ارشاد در جلسه مربوط به چاپ و نشر که امروز برگزار می شود، حضور خواهد داشت. دستگاه های دیگر نیز می توانند برای توسعه صنعت چاپ و نشر کمک کنند. باید دستگاه های دیگر نیز به کمک وزارت ارشاد بیایند و این صنعت مظلوم را یاری کنند.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود بودجه حوزه تئاتر، تعمیر و بازسازی تئاتر شهر گفت: امسال خوشبختانه شاهد افزایش اعتبارات و بودجه تئاتر بالغ بر ۵۰ درصد بوده ایم. از لحاظ سخت افزاری، تعمیر، بازسازی و نوسازی سالن های تئاتر در سطح استان ها و شهرستانها، هم اقدامات خوبی انجام شد. وزیر ارشاد، معاونت هنری و بخش های مختلف پیگیری مجدانه داشته است .
 
وی اظهار داشت: اینکه تاکنون این بودجه به دست اهالی تئاتر نرسیده دلیل بر نبودن آن نیست. از دولت و مجلس شورای اسلامی به خاطر توجه و ارزش قائل شدن به این بخش سپاسگزاریم. در خصوص بازسازی و نوسازی تئاتر شهر، تاکنون بالغ بر ۲۰ میلیارد هزینه شده است. امیدواریم در فاز دوم تعمیرات سالن اصلی تئاتر شهر، نگرانی اهالی تئاتر برطرف شود. 
 
سخنگوی وزارت ارشاد بیان کرد: دولت بر شعارها و وعده های خود وفادار است. در تمام حوزه های فرهنگی و هنری، با تفکری مذهبی و ملی به کار خود ادامه می دهد. سیاست دولت جذب حداکثری است. دولت از خواسته ها و شعائر خود کوتاهی و عقب نشینی نکرده است. ما از جمله دستگاه‌های کشور هستیم که به الگوی پیشرفت ایرانی _ اسلامی توجه داریم. شخص وزیر بارها به ارائه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی به جهان تاکید کردند. باید اسلام ناب و فرهنگ غنی کشورمان را در جهان مطرح کنیم. در این مسیر به انتقادات سازنده توجه و از آنها استقبال می کنیم و به موفقیت هایمان ادامه می دهیم.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر خبر قرار گرفتن وزارت ارشاد در لیست ثانویه تحریم از طرف آمریکا گفت: رفع تحریم های نامربوط به بخش هسته ای کشور در مذاکرات۱+۵ مورد بحث بود. اتفاقات فرهنگی هنری بین المللی ما جزو دستاوردهای این تفاهمنامه است. ولی بد عهدی طرف مقابل موجب تاخیر در رسیدن به مطلوبات ما شده است. اما ما از هر روزنه و دریچه ای برای ارتباط فرهنگی و هنری استفاده می کنیم. حضور ایران در جشنواره های خارجی و برگزیده شدن آثار و هنرمندان سینمایی و فرهنگی ما، آنها را نگران می کند. 

نوش آبادی درباره پخش و ورود «۵۰ کیلو آلبالو» در شبکه نمایش خانگی گفت: هر فیلمی که مجوز اکران عمومی را می گیرد، مجاز به پخش در شبکه نمایش خانگی نیست و برای توزیع در این شبکه نیز باید مجوز آن را بگیرد، اگر این اتفاق نیفتد اقدامی غیرقانونی صورت گرفته است.

وی در خصوص مغفول ماندن موسیقی مقاومت و لغو برخی کنسرت‌های موسیقی گفت: ما ملتی هستیم که مرهون بحث مقاومتیم. وزارت ارشاد در هر بحث و برنامه فرهنگی دولتی و غیر دولتی حضور و همیاری داشته است. برخی از برنامه ها مردمی و غیر دولتی بوده و به نیرو و سرمایه مردمی اتکا داشته است. جشنواره موسیقی جایگاه خود را دارد. امروزه موسیقی بحث حساسی شده و برخی نسبت به آن شرطی شده‌اند. ما برای برگزاری کنسرت‌ها با مقامات انتظامی، مذهبی و قضایی همکاری و هماهنگی داریم. 

نوش‌آبادی تصریح کرد: حرف ما از اول این بود که وزارت ارشاد بعنوان مسئول صدور مجوز و نظارت بر محتوا، از همکاری سایر نهادها برای برگزاری استقبال می‌کند؛ ولی حق و مسئولیت صدور مجوز و نظارت بر محتوا را به هیچ نهاد و سازمانی نمی‌سپارد. ما صدها برنامه نمایشی و صحنه ای و کنسرت هم داشتیم که برگزار شده و مشکلی برای آن پیش نیامده است. اگر هر دستگاهی وظایف و اختیارات خود را بشناسد، برای هیچ نهادی مشکلی پیش نمی آید. 

نوش‌آبادی در خصوص سوالی مبنی بر اصلاح قانون مطبوعات گفت: لایحه جامع رسانه ای همگانی با لحاظ کردن نظرات کارشناسان، صاحب‌نظران و اهالی مطبوعات و رسانه‌ها نگارش شده است. اما اصلاحات آن باید انجام شود و به تصویب برسد. اصلاحات توسط دولت و مجلس انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص لایحه نظام جامع رسانه‌ای گفت: این لایحه هنوز کامل نشده و پس از تکمیل به مجلس می رود. دولت سعی دارد حداکثر دقت و تحقیق را داشته باشد تا در ارائه لایحه به مجلس، دچار مشکل نشود.

وی در خصوص دلایل فیلتر شدن سایت خبرگزاری برنا و موج اظهار داشت: مقام قضایی به کمیته مصادیق مجرمانه دستور مسدود کردن دو سایت برنا و موج را داده است. این مسدود کردن نه از طرف وزارت ارشاد بوده، نه هیات نظارت بر مطبوعات. دسترسی غیرمجاز به اطلاعات طبقه بندی شده، جاسوسی و شنود اطلاعات سری در حال انتقال، تولید، نگهداری و اشاعه محتوای مستهجن و نشر اکاذیب از مصادیق مجرمانه محسوب می‌شود. این مسدود شدن سایت از طرف دستگاه قضایی صادر شده است.

سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص اعطای مجوز ممیزی به ناشران معتبر گفت: شرط اعطای ممیزی، این بود که ناشران باسابقه و توانمند باشند و اعضای شورای ممیزی را از میان افراد معتبر و مسلط به این حوزه انتخاب و به وزارت ارشاد معرفی کنند.

نوش آبادی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر ارشاد در خصوص فیلم «رستاخیز» گفت: ما همچنان اعلام می کنیم «رستاخیز» فیلمی دینی و فاخر محسوب می‌شود. عدم اکران فیلم تا به این لحظه، فقط مربوط به نشان دادن چهره بازیگر نقش حضرت عباس (ع) است که براساس فتاوای برخی از مراجع محترم منع دارد. به غیر از این هیچ مشکلی وجود ندارد. حتی وزیر ارشاد برای پیگیری اسپانسر و سرمایه گذار تلاش و اقدام کرده بود. این فیلم ممنوع الاکران و توقیف نیست. این عدم اکران، فرصتی برای اصلاح فیلم است.

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به سوالی در خصوص پایبند نبودن وزارت ارشاد به مجوزهای این وزارتخانه و ساخته نشدن فیلم های فاخر گفت: اظهارات وزیر ارشاد و مراعاتی که در خصوص برگزار نشدن کنسرت موسیقی در مشهد مقدس انجام داد، به معنای عقب نشینی و سرپیچی از قانون نیست و صرفا به احترام آن مکان مقدس است.  اما درباره فیلم‌های فاخر؛ ما همیشه گفته ایم سرمایه گذاران بخش خصوصی اگر برای تولید فیلم فاخر به میدان بیایند، ما هم از اعتبارات محدود وزارت ارشاد به این کار اختصاص می دهیم. اما سرمایه گذاران علاقه به ساخت فیلم هایی پیدا کرده اند که زودبازده باشند و سرمایه آنها را برگرداند. امروز استقبالی که از فیلم های سینما می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در فیلمسازان و سرمایه‌گذاری برای ساخت فیلم های فاخر شود. مردم از فیلم های ضعیف سینما هم به احترام تولیدکنندگان استقبال می کنند. 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1020
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 120
  • بازدید امروز : 729
  • باردید دیروز : 2,935
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 729
  • بازدید ماه : 9,818
  • بازدید سال : 50,863
  • بازدید کلی : 652,084